CD&V- Groen Putte pakt uit met grote jongerendelegatie

CD&V-Groen Putte trekt op 14 oktober naar de kiezer met maar liefst tien jongerenkandidaten.

Jongeren krijgen bij CD&V-Groen ook echt de kans om hun stem te laten gelden. Immers van de eerste 10 plaatsen op de lijst zijn er 6 voorbehouden voor de jongeren.”, stelt Chris De Veuster, lijsttrekker.

“We hebben in Putte een goed werkende jongerenafdeling en dat weerspiegelt zich dan ook op onze lijst”, stelt Bart Lambrechts die zelf vanop de derde plaats deelneemt aan de stembusgang.

Onze 10 kandidaten werden evenredig verdeeld : Bart Lambrechts, Yannick Rombauts, Maarten Opdebeeck, Glenn Smets en Joris Casteels geflankeerd door Inne De Wachter, Mieke Fransen, Silke Ghekiere, Lieselotte Bogaerts en Katleen Maes.

Verder vertegenwoordigen zij alle deelgemeenten van Putte. Zo zijn naast Putte, ook Grasheide, Peulis en Beerzel afgevaardigd in het bonte gezelschap. Silke Ghekiere beaamt dat het echt plezant is om deel uit te maken van deze groep die sterk aaneenhangt en waartussen het goed klikt.

“We willen als groep jongeren gaan voor wat de jonge mensen in Putte belangrijk vinden: inspraak, betaalbaar wonen en veilige fietsinfrastructuur” zegt Inne De Wachter. Deze thema’s zijn trouwens niet lukraak gekozen maar komen ondermeer uit onze partijpoll die we dit voorjaar lanceerden op Facebook en waar we massaal reactie op mochten ontvangen.

“Om onszelf wat meer in de kijker te plaatsen, hebben we de afgelopen maanden een ware kroegentocht georganiseerd langsheen alle cafés in onze gemeente. Omdat het soms echter zo gezellig was, hebben we zelfs ons lijstje nog niet volledig kunnen afwerken en zijn we dan maar verplicht een extra tocht in te lassen” knipoogt Glenn Smets.

Bovenaan: Yannick Rombauts, Glenn Smets, Joris Casteels  en
Onderaan:  Inne De Wachter,  Katleen Maes, Mieke Fransen, Lieselotte Bogaerts , Silke Ghekiere, Maarten Opdebeeck en Bart Lambrechts