De BUS

14-09-2018

CD&V-Groen Putte wil investeren in een autobus voor de scholen!

De kosten voor busvervoer nemen een grote hap uit de schoolbudgetten. Daardoor moeten scholen vaak keuzes maken. Zo worden zij er soms toe gedwongen om leerrijke en interessante uitstappen of activiteiten te schrappen omwille van te weinig budget.

Lijsttrekker Chris de Veuster legt uit:

“Onze lagere scholen moeten werken met een maximumfactuur en hebben tegelijkertijd maar beperkte budgetten ter beschikking. Busvervoer kost in verhouding veel geld. Daarom kunnen zij activiteiten op verplaatsing, wellicht minder dan gewenst, niet laten doorgaan. Een zeer spijtige zaak in de eerste plaats voor de kinderen, maar ook voor de gezinnen en natuurlijk de scholen. Met CD&V-Groen willen we daarom een gemeentelijke autobus aankopen en ter beschikking stellen van al onze scholen. Hierdoor krijgen zij meer ruimte om activiteiten te organiseren voor al onze kinderen. Bovendien kan tijdens de schoolvakanties de bus gebruikt worden door jeugdverenigingen, de speelpleinwerking en kinderopvang.”

Concrete afspraken over wanneer te gebruiken en hoe te plannen, zullen wij maken in gezamenlijk overleg met de 6 scholen. Het is onze bedoeling om deze “bus” op zeer korte termijn te kunnen aankopen zodat de scholen er maximaal voordeel van hebben.

Om dit in de verf te zetten werd vandaag een filmpje online gezet. Dit kan u bekijken op www.cdenvgroenputte.be. Waar u weldra ons volledige programma zal vinden.

CD&V-Groen Putte,

Chris De Veuster, lijsttrekker