Proficiat Jos!

Voormalig CVP-burgemeester Jos (Georges) Jennen werd op 22 maart 1929 geboren in de Bareelweg in Schriek.
Na zijn opleiding stapte Jos in het onderwijs, zo gaf hij les in de basisschool aan de Waverlei. Vele Puttenaren kennen hem dan ook als 'Meester Jos'. Naast zijn onderwijzersdiplama behaalde hij ook een diploma aan de tuinbouwschool en werd zo actiever binnen de Boerenbond.

In 1960 nam hij een agentuur van de toenmalige Raiffeisenkas over, het huidige KBC. De combinatie van lessen, bank en politiek deed hem uiteindelijk uit het onderwijs stappen.

Politieke carrière
In 1970 stapte hij als schepen in het bestuur van burgemeester Vic Van Eetvelt. Toen Vic in 1974 gedepudeerde van de provincie werd stelde het partijbestuur Jos voor als Vic's opvolger, dit was het begin van zijn 20-jarig burgemeesterschap.  Het verbeteren van de infrastructuur, nutsvoorzieningen, dorpskernen, maar ook de opstart van Klein Boom  als gemeenschapscentrum was een belangrijk dossier.

"Het zijn de de twintig mooiste jaren van mijn leven geweest. Ik heb het steeds met passie gedaan. Het deed me deugd als we iets konden realiseren waar de mensen iets aan haddenEen goede burgemeester moet vooruitdenken en in goed geweten handelen. "  vertelt Jos.

Fusie met Beerzel
Tijdens de grote fusiegolf in 1976 werd Beerzel bij Putte gevoegd. Hij nam het op tegen wijlen Albert Gysbrechts, de toenmalige burgemeester van Beerzel. Jos: "Ik was toen nog maar 2 jaar burgemeester van Putte maar het is toch gelukt om die verkiezingen opnieuw te winnen met CVP. De fusie vergde een zoete aanpak, maar ook dat is goed verlopen".

In 1994 gaf hij de fakkel door aan Roger Janssens, Roger zetelt nu nog als gemeenteraadslid voor CD&V.

"Goed eten, goed gezelschap en af en toe een frisse pint, dat zijn al drie belangrijke pijlers om gelukkig en gezond ouder te worden.  Negentig is al een prestatie, maar ik zou er graag nog tien jaar bijdoen."