Op de gemeenteraad van 21 januari 2016 werd  Inne de Wachter, 23 jaar, geïnstalleerd als nieuw gemeenteraadslid voor CD&V ! Zij vervangt Chris Bosmans die per 1/1/2016 ontslag nam als gemeenteraadslid.

Inne is geboren en getogen te Grasheide. Chirolid geweest en nu nog zeer actief als saxofoniste  bij de fanfare Deugd Verheft. Beroepshalve is ze  leerkracht lager onderwijs.

Drie jaar geleden heeft ze een stap in de politiek gezet en zetelde ze in de OCMW raad.
Ze maakte ook deel uit van het bijzonder comité sociale dienst, waar alle dossiers inzake sociale dienstverlening besproken worden.
Dit gaf haar een goed beeld van wat een gemeentelijke overheid kan betekenen voor mensen die het wat moeilijker hebben. De dienstverlening van het OCMW gebeurt wel wat in de luwte maar is erg belangrijk.

Nu krijgt ze de kans om ervaring op te doen in de gemeenteraad, wat ze met beide handen aangrijpt.

Inne : “Ook in de gemeenteraad zal ik mij blijven inzetten voor het goed van onze gemeente en –neem het me niet kwalijk- in het bijzonder voor ons  (nu nog) mooie gehucht Grasheide. Ook voor de jeugd en verenigingen wil ik een steentje bijdragen. Dus wie een vraag of een idee heeft dat kan behandeld worden op de gemeenteraad mag mij daar gerust over aanspreken.”

Chris De Veuster : “We vinden het een hele eer om Inne te verwelkomen als nieuw en enthousiast gemeenteraadslid voor onze partij. Met een knipoogje, maar toch zorgen wij zo als CD&V opnieuw voor verjonging en vervrouwelijking van onze bestuursorganen.”

Ondertussen vervangt Joris Casteels tijdelijk Mieke Fransen als gemeenteraadslid. Mieke, is in bevallingsrust, ze is de fiere mama van een flinke dochter.

Joris Casteels is geboren in 1982 en actief als Master in de Industriële Wetenschappen Chemie, daarnaast serveert hij u ook regelmatig eten bij Grill 'n' Chill te Putte. Joris is gekend als Rondeleider van de Ronde van Putte, de jaarlijkse loopwedstrijd van Jeughuis Kaktus voor lopertjes van 3 tot 12 jaar, en als voormalig hoofdleider van de Chirojongens te Putte.

Chris De Veuster : “ Wij wensen onze nieuwe gemeenteraadsleden Inne en Joris heel veel succes, ze zijn van harte welkom in onze CD&V fractie”

CD&V Putte