Resultaten online enquête  'Poll van Putte’

CD&V en Groen Putte starten campagne op basis van mening Puttenaar

Niet minder dan 3 op 4 Puttenaars willen meer inspraak wanneer beslissingen met lokale impact genomen worden. Dat is één van de opmerkelijke vaststellingen die uit de ‘Poll van Putte’  gehaald werden. En laat dat nu net het doel van CD&V-Groen Putte en hun online enquête zijn: niet alleen luisteren naar de inwoners, maar ook samen de belangrijkste uitdagingen voor de gemeente te weten komen en oplossen. Het kartel voegt meteen de daad bij het woord en gebruikt de belangrijkste standpunten van de burgers als kernpunten van z’n precampagne.

Bijna 2 op 3 inwoners van Putte die de poll invulden, vinden dat een warme buurt het veiligheidsgevoel meer vergroot dan camera’s hangen. 60% gelooft dat het aanmoedigen van fietsgebruik de verkeersdrukte in Putte kan oplossen. Eenzelfde aantal merkt wel op dat er daarvoor voorlopig nog té weinig kwalitatieve fiets- en voetpaden liggen.

Verder zeggen meer dan 3 van de 5 deelnemers dat er een betere visie moet komen over waar en hoe we bouwen en wonen. 60% vindt ook dat er dringend strikte regels nodig zijn rond het verzekeren van groen binnen nieuwe verkavelingen. Voor hetzelfde aantal kan de onverantwoorde manier waarop belastinggeld gespendeerd wordt door het huidige bestuur niet door de beugel. Deze groep hecht bovendien ook veel belang aan het steunen van de lokale middenstand.

Tot slot misschien wel het meest sprekende resultaat: maar 1 op 2 Puttenaars is vandaag fier op z’n gemeente. De Poll van Putte en de precampagne van CD&V-Groen zijn alvast de eerste stap om daar verandering in te brengen.

We willen ook nog graag iedereen bedanken die de online enquête heeft ingevuld.

Ontdek alle andere resultaten op https://www.cdenvgroenputte.be/bl…/poll-van-putte-resultaten