Wat CD&V-Groen verstaat onder positief vooruit gaan!

CD&V-Groen kiest voor integer leiderschap en staat als 1 blok achter fractieleidster Chris De Veuster.

In tegenstelling tot de fantasierijke complottheorieën die we afgelopen week lazen in het krantje van Lijst Burgemeester, doen wij als  oppositie gewoon ons werk, met name de meerderheid controleren op de naleving van de wetten. Deze gelden namelijk voor iedereen.

Burgemeester Gysbrechts had pagina’s nodig in zijn eigen blaadje om te draaien en te keren om zijn vermeende onschuld aan te tonen. Terwijl de Raad voor Verkiezingsbetwisting in het arrest van januari klaar en duidelijk oordeelde dat Lijst Burgemeester de wet overtrad inzake de verkiezingsuitgaven.  Zij stelden de verantwoordelijke, de Burgemeester, hiervoor aansprakelijk  en legde hem twee maanden schorsing mét een aanzienlijke boete (€2500) op.

Dit afdoen als negativisme is zeer zwak en een volledige ontkenning van de democratische rol van de oppositie. En wat ons betreft enkel en alleen een krampachtige poging om personen te beschadigen.

Wij gaan geen twee pagina’s aan rioolinformatie wijden, want wij brengen u liever inhoud. Zo lanceerden CD&V-Groen reeds twee constructieve voorstellen op de gemeenteraad, over de inrichting van sterrenweides en het gebruik van geluidsarm vuurwerk. Deze werden unaniem door de voltallige gemeenteraad goedgekeurd. Wij gaan deze legislatuur dan ook voluit voor datgene waar u ons voor verkozen hebt, politiek voeren vanuit de mensen én door de mensen. Dat is voor ons de Weg Vooruit!

Weet dat dit jaar de enige klacht die al neergelegd werd, gebeurde door Lijst Burgemeester/N-VA. Deze werd naar de prullenmand verwezen wegens ongegrond! De waarheid verdient zijn rechten.

CD&V Putte