Op een positieve manier oppositie voeren rendeert!

CD&V en Groen ijveren er al verschillende jaren voor om te investeren in zonnepanelen voor onze gemeentelijke infrastructuur. De meerderheid gaat nu eindelijk mee in ons verhaal.

"Op verschillende gemeenteraden hebben wij er al voor geijverd dat de gemeente  zou investeren in zonnepanelen,"  zegt Marc Jaspers van Groen. "Ook bij de eerdere goedkeuring van de aankoop van brandstofcellen voor één gemeentelijk gebouw, haalden we aan dat de keuze voor zonnepanelen een veel betere investering zou zijn.  Op de gemeenteraad van 29 maart l.l. dienden de beide fracties, CD&V en Groen nog een toegevoegd punt in, om hier volop op in te zetten. Maar ons voorstel werd toen door de meerderheid van Open VLD en N-VA weggestemd, tot onze grote spijt," vervolgt Jaspers.

Op de raad van bestuur van het AGB Putte die doorgaat op  woensdag 5 september, wordt door de meerderheid een punt geagendeerd om zonnepanelen aan te kopen voor het GC Klein Boom, ten bedrage van 125 000 euro.  Een deel zal gebruikt worden voor de energievoorziening van het gemeenschapscentrum.  De overschotten stromen terug naar het net en komen  dus onrechtstreeks ten goede aan onze  inwoners.

Bart Lambrechts van CD&V vult aan: "Dit is trouwens ook één van de hoofdthema’s van onze campagne voor de nakende gemeenteraadsverkiezingen. In onze gezamelijke pré-campagne van juni zijn we met het thema van alternatieve energie en zonnepanelen al naar buiten gekomen."

Marc Jaspers sluit af: "De huidige bestuursmeerderheid neemt hier een bocht van 180° en steunt nu toch onze voorstellen. Ik ben heel blij dat er uiteindelijk geluisterd wordt.  De trend is gezet.  Voor ons mag er nog méér van dit volgen in de toekomst."

#voluitvoorputte #positieveoppostiewerkt

Namens CD&V en Groen Putte