Putte kleurt roze om de 2 maanden

CD&V Putte kaartte op de gemeenteraad van 20 april de problematiek van de nieuwe ophaling van roze zakken aan. Heel wat inwoners hebben hier namelijk vragen bij.

Sinds de maandelijkse ophaling van plastiek gewijzigd werd naar een tweemaandelijkse, stapelen de roze zakken zich op. Niet alleen aan de straatkant maar ook in de achtertuinen van de inwoners zelf. De huidige roze zak is immer minder praktisch dan de gekende groene zak. Omwille  van zijn vorm is de inhoud van de roze zak kleiner. Bijkomend hebben we gemerkt dat door de grotere hoeveelheid zakken aan de straatkant, de vuilniswagens bijna niet rond geraken in ons dorp.

Het feit dat men de roze zakken zelf naar het containerpark kan brengen, verlaagt de druk op ons milieu zeker niet.  Want als iedereen individueel naar het containerpark moet rijden of de ophaling gebeurt op één dag door 1 vrachtwagen (vuilniswagen), dan is de rekening rap gemaakt.

Wij stelden de vraag aan de schepen van milieu  om dringend dit systeem te evalueren en zo nodig in overleg te gaan met Ivarem om de ophaling opnieuw maandelijks te doen.

Namens CD&V Putte,
Chris De Veuster