Samen veilig terug naar school !

Bij het begin van het nieuwe schooljaar willen we extra aandacht besteden aan veilig met de fiets of te voet naar school. Kiezen om naar school te wandelen of te fietsen is kiezen voor beweging, het klimaat, veiligheid en de mogelijkheid om vlot contact te leggen. Geen enkele andere vervoersmiddelen combineren zoveel voordelen. Wist je dat CD&V zo de fiets de plaats wil geven waarop hij recht heeft: als koning van de weg.

Om de fietsers aan te moedigen kan jij:
•Je snelheid aanpassen, zeker in een zone 30, in de buurt van kinderen of aan een tram- of bushalte.
•Sla je af aan een kruispunt? Fietsers die rechtdoor rijden hebben voorrang.
•Geef het goede voorbeeld. Steek over aan het zebrapad en respecteer de verkeerslichten.

Ga je zelf met de fiets:
•Zorg dat je goed zichtbaar bent: fluohesjes, reflecterende strips, felle kledij....en uiteraard duidelijke fietslichtjes.
•Kijk samen welke weg naar school de veiligste is. De kortste weg is niet altijd de veiligste. En misschien zijn er wel buurjongens of -meisjes die samen mee naar school kunnen.
•Vergeet alvast je helm niet op te zetten.

Als afsluiter wensen wij elke student, groot of klein, morgen en het ganse schooljaar heel veel succes !

CD&V PUTTE