Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief CD&V Putte - 2018-3
Nieuwe privacyverklaring (GDPR)
Beste nieuwsbrieflezer,
Je werd waarschijnlijk de afgelopen weken al overspoeld door ‘GDPR-mails’. :)
Maar ook wij vinden privacy belangrijk en dus pasten we onze privacyverklaring aan.
In het kort:
GDPR staat voor ‘General Data Protection Regulation’, en is een verordening (= bindende regeling) bedoeld om de persoonsgegevens van individuen te beschermen. Het is eigenlijk een aanpassing van de vroegere privacywetgeving, noem het gerust een uitbreiding en zelfs verbetering.
Wij houden je naam, adres, telefoonnummer en mailadres bij om met jou te kunnen communiceren over nieuws en activiteiten van CD&V Putte. Deze gegevens worden bewaard in een goed beveiligd digitaal systeem en uiteraard worden ze niet doorgegeven aan derden.
Wij veronderstellen dat jij onze communicatie in de toekomst wil blijven ontvangen om op de hoogte te blijven van nieuws uit onze afdeling.  Uiteraard kun je je op elk moment uitschrijven via de link onderaan deze nieuwsbrief (unsubscribe from this list)    .
Met vriendelijke groeten
Eric Meyers
Klik hier  voor de volledige privacyverklaring
Verkiezingen  2018
Poll van Putte - resultaten
De resultaten van de 'Poll van Putte' zijn bekend !
CD&V en Groen Putte starten hun verkiezingscampagne op basis van mening Puttenaar
Niet minder dan 3 op 4 Puttenaars willen meer inspraak wanneer beslissingen met lokale impact genomen worden. Dat is één van de opmerkelijke vaststellingen die uit de ‘Poll van Putte’  gehaald werden. En laat dat nu net het doel van CD&V-Groen Putte en onze online enquête zijn: niet alleen luisteren naar de inwoners, maar ook samen de belangrijkste uitdagingen voor onze gemeente te weten komen en oplossen. Het kartel voegt meteen de daad bij het woord en gebruikt de belangrijkste standpunten van de burgers als kernpunten voor onze precampagne.
Bijna 2 op 3 inwoners van Putte die de poll invulden, vinden dat een warme buurt het veiligheidsgevoel meer vergroot dan camera’s hangen. 60% gelooft dat het aanmoedigen van fietsgebruik de verkeersdrukte in Putte kan oplossen. Eenzelfde aantal merkt wel op dat er daarvoor voorlopig nog té weinig kwalitatieve fiets- en voetpaden liggen.
Verder zeggen meer dan 3 van de 5 deelnemers dat er een betere visie moet komen over waar en hoe we bouwen en wonen. Zo vindt 60% ook dat er dringend strikte regels nodig zijn rond het garanderen van groen binnen nieuwe verkavelingen. Voor hetzelfde aantal kan de onverantwoorde manier waarop belastinggeld gespendeerd wordt door het huidige bestuur niet door de beugel. Deze groep hecht bovendien ook veel belang aan het steunen van de lokale middenstand.
Tot slot misschien wel het meest sprekende resultaat: maar 1 op 2 Puttenaars is vandaag fier op z’n gemeente. De Poll van Putte en de precampagne van CD&V-Groen zijn alvast de eerste stap om daar verandering in te brengen.
We willen ook nog graag iedereen bedanken die de online enquête heeft ingevuld.
Klik hier voor de details van de  enquête
Precampagne
Terwijl er achter de schermen nog keihard gewerkt wordt aan het programma starten we zaterdag (4 juni) met het plaatsen van de precampagne affiches. Met enige trots stellen wij voor :
Deze 9 verschillende affiches zal je dus vanaf zaterdag in het straatbeeld kunnen bewonderen. Ze staan voor de verschillende  speerpunten waarrond het verkiezingsprogramma opgebouwd wordt. En dit onder het motto :
                   #voluitvoorputte
Aan alle mensen die hieraan meegewerkt hebben, van slogan-bedenkers tot plaatsers :   BEDANKT !
Eerstkomende activiteit : Putse Feesten
Tijdens het weekend van 9 en 10 juni zijn het Putse Feesten. CD&V Putte zal er ook dit jaar bij zijn op ons vaste stekje ter hoogte van de CM. Omdat we het kartel CD&V - Groen extra in de kijker willen zetten is deze activiteit al een samenwerking tussen beide partijen.  Kom dus zeker langs op 9 of 10 juni !
Jong CD&V Putte
Op vrijdag 15 juli  april gaan de jonge tsjeven nog eens op Tour!

Heb je zin om mee met hen op pad te gaan? Volg dan hun facebookpagina 'Jong CD&V Putte' voor meer info.