Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief CD&V Putte - 2018-4
 #voluitvoorputte
Beste nieuwsbrieflezer,
Verkiezingsborden zijn geplakt en gezet, huisbezoeken draaien op volle toeren, de kandidaten- en programmafolder vallen binnen enkele dagen in je brievenbus. Ja, de rechte lijn naar de verkiezingen is ingezet.
Vorige zondag vond de jaarlijkse CD&V BBQ plaats. Lekker eten en een gezellige drukte deden de regenbuien snel vergeten. Een zaal vol met CD&V sympathisanten gaf ons een enorme boost naar 14 oktober.
Ik maak dan ook graag van deze nieuwsbrief gebruik om iedereen te bedanken.
Plakkers, bordenzetters, bussers, mensen achter de schermen, mensen voor de schermen, ...
CD&V Putte kan op een enorme ploeg gemotiveerde helpers rekenen, zonder jullie stonden we nergens!
DUS AAN IEDEREEN EEN WELGEMEENDE DANKJEWEL  !
Met vriendelijke groeten,
Eric Meyers
Voorzitter CD&V Putte
Verkiezingen  2018
CD&V-Groen stelt volledige kandidatenlijst voor
Persbericht - Putte, maandag 27 augustus 2018
Dat CD&V en Groen samen naar de kiezer trekken is al langer bekend. Vandaag stelt het kartel, als eerste partij in Putte, met trots zijn 25 kandidaten voor.
 "Met dit team bieden wij de bevolking de kans op een volwaardig en noodzakelijk alternatief voor een eerlijker en correcter beleid. Bovendien zijn we erin geslaagd om heel wat jonge en nieuwe kandidaten aan te trekken die stuk voor stuk heel veel in hun mars hebben", zegt lijsttrekker en kandidaat-burgemeester Chris De Veuster.

De Veuster heeft vanuit haar beroepservaring en burgemeesterschap geleerd hoe ze de zaken het best aanpakt. Wie haar kent, weet dat haar integriteit en dossierkennis garant staan voor het beleid dat Putte nodig heeft.
Marc Jaspers, neemt als lijsttrekker voor Groen de 2de plaats in. Jaspers is al 24 jaar op kritische en constructieve manier actief in de Putse politiek.
De lijst wordt geduwd door OCMW-raadslid Jorn Torfs (Groen) en gemeenteraadsvoorzitter Roger Janssens (CD&V). Roger is sinds 1983 lid van de gemeenteraad en was burgemeester van 1995 tot 2000.
Met de slogan ‘#Voluit voor Putte’ maakt CD&V-Groen duidelijk dat de ploeg zich 100% zal inzetten voor alle Putse inwoners. De kandidatenlijst is een mooie samensmelting van oude rotten in het vak en nieuw aanstormend talent, met vertegenwoordigers uit de verschillende deelgemeenten. Met 10 jongeren als kandidaat geeft het kartel ook de generatie van de toekomst een duidelijke stem voor Putte.
De kandidaten beter leren kennen? Dit kan op cdenvgroenputte.be of in de kandidatenfolder die binnenkort in alle Putse brievenbussen zal verdeeld worden.
Een filmpje zien met onze kandidaten in de hoofdrol? Klik hier
Wil je graag onderstaande kandidatencollage(A3 formaat) aan je raam hangen?
Stuur dan snel een mailtje naar eric_meyers@skynet.be
CD&V-Groen programma
De afgelopen periode hebben we bij CD&V-Groen Putte hard gewerkt aan ons programma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Als je het volledige programma wil lezen klik dan op onderstaande link.
CD&V-Groen Putte wil investeren in een autobus voor de scholen!
Persbericht - 14 september 2018
De kosten voor busvervoer nemen een grote hap uit de schoolbudgetten. Daardoor moeten scholen vaak keuzes maken. Zo worden zij er soms toe gedwongen om leerrijke en interessante uitstappen of activiteiten te schrappen omwille van te weinig budget.
Lijsttrekker Chris de Veuster legt uit:
Onze lagere scholen moeten werken met een maximumfactuur en hebben tegelijkertijd maar beperkte budgetten ter beschikking. Busvervoer kost in verhouding veel geld. Daarom kunnen zij activiteiten op verplaatsing, wellicht minder dan gewenst, niet laten doorgaan. Een zeer spijtige zaak in de eerste plaats voor de kinderen, maar ook voor de gezinnen en natuurlijk de scholen. Met CD&V-Groen willen we daarom een gemeentelijke autobus aankopen en ter beschikking stellen van al onze scholen. Hierdoor krijgen zij meer ruimte om activiteiten te organiseren voor al onze kinderen. Bovendien kan tijdens de schoolvakanties de bus gebruikt worden door jeugdverenigingen, de speelpleinwerking en kinderopvang.”
Concrete afspraken over wanneer te gebruiken en hoe te plannen, zullen wij maken in gezamenlijk overleg met de 6 scholen. Het is onze bedoeling om deze “bus” op zeer korte termijn te kunnen aankopen zodat de scholen er maximaal voordeel van hebben.
Om dit in de verf te zetten werd een filmpje online gezet : De BUS
14 oktober
De dag van de verkiezingen is zaal Kennedy, Koningsbaan te Beerzel, 'the place to be'. Vanaf 16u zijn de deuren geopend en is iedereen welkom om samen met ons de uitslag mee te volgen. Hopelijk wordt het een geweldig feestje!
Nuttige informatie
Nieuws uit de gemeente
Brief van een verontwaardigde Puttenaar

Onlangs ontvingen wij deze brief van een puttenaar. Omdat…

Positieve oppositie

Op een positieve manier oppositie voeren rendeert!

CD&V en Groen ijveren er al verschillende…

CD&V-Groen is "fake news" over financiën beu!

CD&V – Groen is “fake news” omtrent financiën beu!

Onlangs publiceerde N-VA Putte een grafiek…